November 26, 2010

original "TRON"



I hope you all had a wonderful thanksgiving!

I finally get to see the original "TRON" yesterday.
o.m.g!!
It is so rad! I can't believe it was made in 1982!  It is away ahead of it's time.
The set design, concept and it's style is not dated at all. I was blown away. Loved the film so much, I'm kinda scared to see the sequel now; however the sequel "TRON: legacy" trailer looks fatabulous! Although this is Joseph Koniski's directorial debut, with his "Halo3" credit, I'm sure it's going to be visually amazing! I just hope it's going to succeed in it's story telling as well. Can't wait!!

こちらは、昨日からサンクスギビングホリデー♪
アメリカはこの時期から一気にホリデームード全開。ちょうど、このサンクスギビングシーズンからクリスマス、そしてオスカーシーズンに向けて盛り上がってきます。
Leniが今一番観たいのは、ナタリー・ポートマン主演の"Black Swan"と12月公開の"TRON: legacy".
「トロン」はオリジナルバージョンでも主役を演じたジェフ・ブリッジスが今回の続編にも登場!(渋くて、大好き!なんていってもMr.Lebowskiだからね!)ずっとオリジナルバージョンを見たかったんだけど、netflixにもオリジナルがレンタルされておらず、諦めていたら、友達の弟がオリジナルのDVDを持っていて、ついに昨日見れたの~!
感想は・・・一言。OMG!!
1982年に作られた作品とは思えない先見の明と完成度の高さ!セットデザイン、コンセプトも素晴らしくスタイリッシュで、とにかくスゴかった!しかも今回の続編"TRON: legacy"はジョセフ・コシンスキーの初監督作品って言うからビックリ!IMAXシアターでトレーラー観たときも感動したけど、オリジナルを見たら、あまりにも期待度が上がってしまって続編を観るのがちょっと恐いくらい。でも、この監督、Halo3のトレーラーを監督したことでも有名だから、すごくクールなビジュアル作品が出来ていることでしょう。楽しみすぎ~!